Vi har brug for dit samtykke

Persondataforordningen kræver, at vi beder om samtykke til at bruge dit CPR-nummer, når vi fremadrettet behandler dit kundeforhold.

Du kan afgive dit samtykke med NemID.

I nogle tilfælde er det også nødvendigt at indtaste kundenummer og aktiveringskode. Disse oplysninger finder du på din seneste regning eller dit velkomstbrev.

Hjælp! Jeg har problemer med at afgive mit samtykke via hjemmesiden - hvad kan jeg gøre?

Hvis det ikke lykkedes at afgive dit samtykke via knappen her på siden, har du også mulighed for at:

  • Ringe til os på tlf. 63449000 og bede os sende dig en samtykkeformular som almindeligt brev vedlagt svarkuvert.
  • Møde personligt op på Forsyningsparken 2, 5610 Assens og udfylde en samtykkeformular.

Kan jeg ikke bare ringe og give jer mit samtykke over telefonen?

Ifølge persondataforordningen (GDPR) skal vi spørge om lov til at behandle dit cpr-nummer i form af en samtykkeerklæring, og have dokumentation for, at samtykket er afgivet korrekt, før det er lovligt for os at behandle og opbevare dit cpr-nummer. Derfor har vi brug for din digitale eller fysiske signatur.

Hvorfor beder I om mit samtykke?

Vi beder om samtykke til at bruge dit cpr-nummer, så vi kan fortsætte med at behandle dit cpr-nummer i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Vi vil arbejde lovligt, derfor tager vi din ret til lovlig behandling af dit cpr-nummer alvorligt.

Hvordan behandler I mit cpr-nummer?

Vi behandler dit cpr-nummer i forbindelse med:

  • Adresseopdatering – hvis du flytter, henter vi automatisk din nye adresse via cpr-registret.
  • Opkrævning via e-Boks – hvis du har tilmeldt dig i e-Boks, sender vi din regning direkte til din e-Boks, og du sparer faktureringsgebyret for udsendelse af regning på papir*
  • Tilbagebetaling – hvis du har betalt for meget , refunderer vi beløbet til din NemKonto
  • Login på vores selvbetjeningsløsning via NemID
  • Inddrivelse – hvis du har en restance, overdrages denne til inddrivelse via SKAT.

* Ønsker du at modtage opkrævninger fra os i din e-Boks, skal du selv tilmelde Assens Forsyning som afsender i din e-Boks. Du finder os under “El og forsyning”.

Hvorfor skriver I ikke og beder om samtykket via e-Boks?

Da vi ikke er en del af Assens Kommune, har vi ikke lov til at sende andet end regninger og aflæsningskort via e-Boks.
 

Hvordan kan jeg vide, om jeg skal afgive samtykke til cpr-nummer?

Du skal afgive samtykke til cpr-nummer, hvis du er kunde hos Assens Forsyning.
Du er kun kunde hos os, hvis dit navn fremgår af de regninger, som du modtager fra os.

Hvad sker der, hvis jeg ikke giver mit samtykke?

Hvis du ikke giver dit samtykke, kan det betyde:

  • at vi ikke længere kan sende regninger og aflæsningskort til E-Boks
  • at vi måske har en ukorrekt adresse på kundeforholdet, da vi i forbindelse med flytning ikke kan fremskaffe den nye adresse via cpr-nummeret.
  • at det bliver mere besværligt for både dig og os, hvis du har betalt for meget og skal have penge retur, da vi ikke kan refundere pengene til din Nem-Konto

Jeg vil ikke give mit samtykke!

Et samtykke er frivilligt og du kan derfor vælge ikke at afgive det. Det kan have fra ingen til stor betydning for dig som kunde, afhængigt af hvilke services du benytter i dag. Du kan få afklaret, hvor stor betydning det vil have for dig ved at kontakte vores kundeservice på telefon 6344 9000.

Hvis du ikke ønsker at afgive samtykket, beder vi dig alligevel rette en kontakt til os på ovenstående tlf. nummer eller på mail til kundeservice@assensforsyning.dk, så vi kan registrere, at du ikke ønsker at afgive samtykket.

Flere ejere

Bemærk: Er der flere ejere på adressen, skal vi bede om samtykke fra hver enkelt ejer, da samtykket er personligt.

Samtykke i papirform

Hvis du ønsker at afgive dit samtykke i papirform, kan du ringe til os på 63449000 og bede os sende dig en samtykkeformular som almindeligt brev vedlagt svarkuvert.

Du kan også møde personligt op på vores adresse, Forsyningsparken 2, 5610 Assens og udfylde en samtykkeformular.